INFORMATOR TECHNICZNY
Dowiedz się więcej od specjalistów z branży
Tabela diagnoz – regeneracja turbosprężarki, kiedy?
Zanim dokonasz naprawy – zastanów się czy na pewno przyczyną jest turbosprężarka!? Zobacz tabelkę, w której opisujemy szczegółowo inne przyczyny i sposoby naprawy układu turbosprężarki:
Jak dbać o auto z turbosprężarką?
Zgodnie ze znaną w motoryzacji zasadą – lepiej zapobiegać niż naprawiać zachęcamy do zapoznania się z naszym artykułem: Jak dbać o auto z turbosprężarką.
Turbosprężarka – brak mocy
Możliwe przyczyny:
- źle wyregulowane luzy na zaworach,
- uszkodzona obudowa spalin,
- uszkodzone łożyska,
- możliwy opór w układzie wydechowym (uszkodzony katalizator
pęknięta ceramiczna płytka, uszkodzony tłumnik), - uszkodzony zawór sterowniczy – problemy z elektroniką (komputer), dla turbosprężarek ze sterownikiem,
- uszkodzony przewód sterowniczy,
- ciała obce na wirniku,
- nieszczelność pomiędzy turbosprężarką i kolektorem ssącym (niedrożny lub uszkodzony przewód),
- zużyte tłoki, zawory lub gniazda zaworów,
- ciała obce na kole sprężającym,
- możliwe problemy w układzie paliwowym lub wtryskowym (rozregulowane wtryskiwacze lub pompa wtryskowa),
- brak zamykania na zaworze sterującym ciśnieniem doładowania,
- brudny filtr powietrza,
- brak oleju w turbosprężarce,
- zanieczyszczona chłodnica powietrza doładowującego,
- luźne uszczelki w kolektorze ssącym,
- brudne koło sprężające.
Czarne dymienie z rury wydechowej
Możliwe przyczyny:
- opór przepływu spalin w układzie wydechowym silnika (uszkodzony katalizator – pęknięta ceramiczna płytka, uszkodzony tłumnik). Zalecane jeżeli możliwe czyszczenie katalizatora lub regeneracja filtra cząstek stałych,
- ciała obce na kole sprężającym,
- ciała obce na wirniku,
- możliwe problemy w układzie paliwowym lub wtryskowym,
- brak zamykania na zaworze sterującym ciśnieniem doładowania,
- brudny filtr powietrza,
- bardzo mała ilość oleju w turbosprężarce,
- luźne uszczelki w kolektorze ssącym,
- przewód ssący lub tłoczny jest nieszczelny,
- uszkodzona obudowa spalin,
- problemy z układem wtryskowym (wtryski lub pompa wtryskowa).
Słychać metaliczne dźwięki w turbosprężarce
Możliwe przyczyny:
- turbosprężarka nie ma oleju (dowiedz się jaki wybrać olej do turbosprężarki)
- zanieczyszczona chłodnica powietrza doładowującego,
- luźne uszczelki w kolektorze ssącym,
- uszkodzona obudowa spalin,
- wydostawanie się spalin przed dojściem do rury wydechowej,
- opór w układzie wydechowym (sprawdzić filtr cząstek stałych, katalizator, tłumiki). Zalecana jeżeli możliwe regeneracja katalizatora lub czyszczenie filtra cząstek stałych,
- ciała obce na wirniku,
- nieszczelność pomiędzy kolektorem wydechowym i głowicą,
- ciała obce na kole sprężającym,
- przewód ssący lub tłoczny jest nieszczelny,
- uszkodzone łożyska.
Turbosprężarka – uszkodzone koło sprężające lub wirnik
Możliwe przyczyny:
- uszkodzona obudowa spalin,
- uszkodzone łożyska,
- bardzo mała ilość oleju w turbosprężarce,
- ciała obce na wirniku,
- ciała obce na kole sprężającym
Nadmierne czyli duże zużycie oleju
Możliwe przyczyny:
- układ wydechowy ma zbyt wysoki opór przepływu, nieszczelność wirnika,
- uszkodzony pierścień uszczelniający,
- zapchane odpowietrzenie skrzyni korbowej (odma),
- brudny lub uszkodzony filtr powietrza,
- nieszczelność pomiędzy turbosprężarką i kolektorem ssącym,
- wyeksploatowany silnik,
- nieszczelne przewody olejowe, uszkodzone lub zapchane (wyciek oleju, niedobór oleju),
- uszkodzenie łożyska,
- wyeksploatowana pompa wtryskowa,
- zakłócenia w spalaniu paliwa (zalewanie paliwem),
- nieszczelność pomiędzy kolektorem ssącym i głowicą.
Wyciek oleju na wirniku turbosprężarki
Możliwe przyczyny:
- zapchane lub zdeformowane odpowietrzenie skrzyni korbowej,
- uszkodzony pierścień uszczelniający,
- nieszczelne przewody olejowe, uszkodzone lub zapchane (wyciek oleju, niedobór oleju),
- obudowa spalin zanieczyszczona osadem lub zamulona,
- uszkodzenie łożyska,
- zużycie prowadnicy zaworu pierścieni uszczelniających, silnika i tulei cylindrowej
Niebieskoszare dymienie z wydechu
Możliwe przyczyny:
- brudna obudowa spalin,
- uszkodzone łożyska,
- możliwy opór w układzie wydechowym (uszkodzony katalizator – pęknięta ceramiczna płytka, uszkodzony tłumnik)
- zapchane lub zdeformowane odpowietrzenie skrzyni korbowej,
- nieszczelne przewody olejowe, uszkodzone lub zapchane (wyciek oleju, niedobór oleju),
- zużycie świec żarowych,
- uszkodzony czujnik temperatury (błąd w komputerze),
- usterka lub pękniecie pierścienia uszczelniającego,
- źle ustawiony kąt początku wtrysku na pompie,
- nieszczelny układ paliwowy,
- brudny lub uszkodzony filtr powietrza,
- zanieczyszczona chłodnica powietrza doładowującego,
- uszkodzona odma
Wyciek oleju na kole sprężającym
Możliwe przyczyny:
- uszkodzone łożysko,
- zabrudzenie koła sprężającego lub chłodnicy powietrza doładowującego,
- usterka pierścienia uszczelniającego,
- opór w układzie wydechowym (sprawdzić filtr cząstek stałych, katalizator, tłumiki). Zalecana jeżeli możliwe regeneracja katalizatora lub czyszczenie filtra cząstek stałych,
- uszkodzona odma,
- zapchany lub zdeformowane odpowietrzenie skrzyni korbowej,
- obudowa spalin zanieczyszczona osadem lub zamulona,
- brudny filtr powietrza,
- nieszczelne przewody olejowe, uszkodzone lub zapchane (wyciek oleju, niedobór oleju)
JESTEŚMY DO PAŃSTWA DYSPOZYCJI
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania skontaktuj się z nami:
ZADZWOŃ JUŻ DZIŚ
+48 609 141 806
+48 665 187 734